Home » Nieuws » Conflict met een klant: dit moet je doen

Conflict met een klant: dit moet je doen

Zonder klanten geen opdrachten. Zonder opdrachten geen omzet. Zonder blije klanten geen nieuwe opdrachten. Reden genoeg om klanten tevreden te houden. Maar betekent dat ook meteen dat klant áltijd koning is? Dat jij al hun grillen moet beantwoorden? Zelfs als ze onredelijk zijn? En of je nu schuld hebt of niet? Een conflict kan behoorlijk uit de hand lopen en in de papieren lopen. Maar Zelfstandigen Bouw staat met raad en daad voor je klaar.   

Kritische klant

Dat klanten steeds mondiger worden, is niks nieuws. Ze denken inmiddels ook dat alles uit de computer komt rollen. En dat natuurlijke materialen met één druk op de knop gefotoshopt kunnen worden. Vanzelfsprekend accepteren ze ook geen millimeter speling te veel. Alles moet er gelikt uitzien en van de minste geringste afwijking slaan ze op tilt.  

Klagers 

Jij wilt natuurlijk geen gedoe en corrigeert die millimeter speling. En omdat ze ook niet helemaal tevreden zijn over een ander punt, regel je dat ook nog. Want je wilt nu eenmaal tevreden klanten. Helaas zijn sommige klanten nooit tevreden. En helaas blijven zij altijd klagen. En als jij daar geen gehoor meer aan geeft – of op de volgens hen verkeerde manier –sturen ze een advocaat op je dak. En dan begint het ‘feest’ pas echt.  

Hoe ga je hiermee om? 

Want advocaten hebben maar drie gedachten. Ze denken in ‘schadevergoeding’ en ‘gevolgschade’. En uiteraard in: ‘proceskosten’. Voor je het weet, eisen ze twee keer zoveel geld van jou dan jij voor de opdracht betaald hebt gekregen.  
Mijn ervaring is dat vakmensen hier niet altijd goed mee omgaan. Niet reageren of verkeerd reageren op brieven van advocaten kan je duur komen te staan. Zelfstandigen Bouw pas inschakelen als de dagvaarding al is uitgebracht, is echt te laat. Dan kunnen zelfs wij weinig meer voor je doen.  

Laat je adviseren 

Laat je niet afbluffen door onredelijke klanten en hun veeleisende advocaten. Als jij vakwerk hebt geleverd, hebben zij niet het recht jou een poot uit te draaien. Laat je op tijd adviseren door onze juristen en advocaten. Tenslotte staan wij ons mannetje. Voor jou! 

Het nut van een rechtsbijstandsverzekering 

Met Rechtsbijstand Compleet van Zelfstandigen Bouw heb je meer dan alleen een zakelijke rechtsbijstandsverzekering. Je kunt bij ons team van deskundigen terecht met vragen over bijvoorbeeld contracten, wetgeving of jouw algemene voorwaarden. Dankzij de inbegrepen incassoservice stijgt de kans op betaling met 70 procent. En je bent ook nog eens voordelig uit, want je betaalt maar € 240 per jaar. Heb je al ergens een rechtsbijstandsverzekering? Het is zeker de moeite waard de kosten en voorwaarden eens te vergelijken. 

Vragen over onze diensten?

Overig nieuws

06 februari 2025 2 minuten

Wkb: voorlopig geen verplichting voor zzp’ers bij verbouwingen

De Wet Kwaliteitsborging voor het Bouwen (Wkb), die op 1 januari 2024 werd ingevoerd, is bedoeld om de bouwkwaliteit te verbeteren en de positie van…

Verder lezen
04 februari 2025 2 minuten

Zelfstandigen Bouw versterkt team met nieuwe Directeur Verzekeringen

Zelfstandigen Bouw, dé belangenorganisatie en dienstverlener voor zelfstandig ondernemers in de bouwsector, verwelkomt Arjen Vrolijk als nieuwe Directeur Verzekeringen. Na zijn periode van 11 jaar…

Verder lezen
26 november 2024 4 minuten

Jaarruimte: Het pensioengeheim voor zelfstandigen in de bouw

Als zelfstandige in de bouw ben je gewend om je eigen boontjes te doppen. Of je nu een timmerman, stukadoor of metselaar bent, je regelt…

Verder lezen

Hoe kunnen we je helpen?

WhatsApp

Wij beantwoorden je vragen van maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00.

Stuur een bericht

Telefoon

Bel ons maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00 op 0348 439 000.

Bel ons

E-mail

Mail ons 24/7 op info@zelfstandigenbouw.nl. Wij reageren zo snel mogelijk.

Stuur een e-mail

© 2025 Zelfstandigen Bouw. Alle rechten voorbehouden |Privacy & cookies|Reglementen en voorwaarden