Heb je een LinkedIn bedrijfspagina, maar heb je hier alweer een hele tijd niets meer mee gedaan? Tijd voor een update! LinkedIn is een onmisbaar zakelijk platform dat voor vele voordelen kan zorgen om jouw bedrijf verder te laten groeien. Een sterk profiel is dus noodzakelijk. We geven je enkele tips.
LinkedIn is een zakelijk platform. Gebruik daarom een professionele foto als profielfoto. Zorg ervoor dat je herkenbaar bent en ontspannen op de foto staat. Het is namelijk de eerste indruk die je achterlaat. Tip: kies voor een foto waarbij je in de camera kijkt.
Ook je headline is van toegevoegde waarde. Deze wordt namelijk getoond bij alles wat je op LinkedIn bedrijfspagina doet. Jouw huidige functie wordt automatisch geplaatst, maar je kunt hier bijvoorbeeld ook jouw specialisme in zetten.
Met een LinkedIn samenvatting kun je in enkele regels meer over jezelf vertellen. Dit is het eerste dat mensen zien, zodra ze van je profielfoto en headline naar beneden scrollen. Benoem jouw zakelijke en persoonlijke kenmerken en welke kwaliteiten je bezit. Heb je een recente klus gedaan waar je trots op bent, laat dit zeker weten.
Geef aan waar je momenteel werkt, maar ook waar je voorheen gewerkt hebt. Zo is in één oogopslag te zien wat jij voor ervaring hebt opgedaan. Dit is een beetje hetzelfde idee als op je CV, en op LinkedIn wordt alles automatisch in de juiste volgorde gezet. Je kunt er natuurlijk voor kiezen om alleen je functietitel op te geven bij je werkervaring, maar het is juist goed om te benoemen wat jouw werkzaamheden en verantwoordelijkheden zijn. Dit geeft een vollediger beeld van jouw werkervaring. Het is sowieso aan te raden om meer dan één functie toe te voegen op je profiel, als dit mogelijk is. Een maximum is er niet echt, maar belangrijk is wel dat je kritisch blijft en enkel relevante banen toevoegt.
Ook jouw opleidingen voeg je toe voor een goede LinkedIn bedrijfspagina. Vul alles zo volledig mogelijk in en benoem ook relevante cursussen. Zo laat je zien dat je aan je eigen ontwikkeling blijft werken.
In je netwerk zitten vast wel 5 tot 10 connecties waar je mee hebt samengewerkt. Vraag jezelf af of zij jou goed genoeg kennen om voor jou een korte aanbeveling te schrijven. Zo ja, vraag dan daadwerkelijk of ze dit ook willen doen voor jou. Op deze manier wordt jouw bedrijfspagina steeds vollediger en dat betekent weer dat je hoger in de zoekopdrachten verschijnt.
Heb je net een profiel op LinkedIn aangemaakt, dan wordt er automatisch een URL gegenereerd. Deze bevat allerlei cijfers. Maar deze kun je wijzigen naar een herkenbare, persoonlijke URL. Op deze manier wordt het gemakkelijker om je profiel te delen, jij wordt beter gevonden op het zakelijke platform en ook in Google kom je beter naar voren in de zoekresultaten. Hoe pas je de link aan? Zoek bovenin de rechterkolom van je profiel naar ‘Openbare profiel en URL bewerken’. Klik hier voor meer informatie op de LinkedIn website.
Je hebt al heel wat stappen in de goede richting gezet. Wat kun je nog meer doen? Dat is alle overige informatie invullen, zoals jouw vaardigheden. Bedenk waar jij goed in bent en geef dit aan op je profiel. Laat dit vervolgens door jouw connecties onderschrijven.
Heb je gewerkt aan interessante projecten? Speciale diploma’s of certificaten behaald? Voeg dit toe aan jouw prestaties!
Lees verder over onze diensten die jou als zelfstandig ondernemer versterken.
Of word donateur voor slechts € 25 per jaar (excl. btw). Als donateur steun je onze belangenbehartiging in politiek Den Haag, maak je gebruik van kortingen en onze helpdesk.
Via e-mail houd je het contact met opdrachtgevers en belangrijke andere partijen. Van belang is om een duidelijke en zakelijke e-mail handtekening in te stellen.
Dit stukje tekst alleen opvoeren als je dus Uitgelicht gebruikt, want het komt nergens anders terug
Als zelfstandig ondernemer in de bouw ben je niet alleen verantwoordelijk voor de uitvoering van een opdracht, je moet die opdracht ook eerst nog zien binnen te halen. En dat blijkt vaak een vak apart. We helpen je een handje met antwoorden op de vraag: hoe kom je aan opdrachten in de bouw?