Ben jij net gestart met je eigen bedrijf of denk je na over zelfstandig ondernemen in de bouw? Dan komt er veel op je af en zit je vast vol met vragen.
Op zaterdag, 4 november zijn wij op de Startersdag van de Kamer van Koophandel. Kom langs en laat je door ons informeren. Wij begeleiden al jaren startende ondernemers in de bouw en helpen je op weg.
Speciaal voor jou hebben we op de Startersdag een Starterskit boordevol informatiebladen met praktische tips voor startende ondernemers in de bouw. Op de Startersdag ontvang je alle informatiebladen gratis in je mail. Je regelt het direct op de stand en maakt dan ook nog eens kans op een mooie bouwradio!
Voor slechts € 25 (excl.) btw ontvang je -naast de informatiebladen- ook standaard Algemene Voorwaarden. Deze zijn toegespitst op ondernemen in de bouw en kun je personaliseren voor je eigen bedrijf.
Deze informatiebladen zitten in de Starterskit. Alleen gratis in je mail op de Startersdag
Als de nieuwe voorzitter van Zelfstandigen Bouw voel ik mij ongelooflijk bevoorrecht. Het is een rol die mij de kans biedt om mijn passie voor vakmanschap en mijn ervaring als zelfstandig schilder te verenigen met mijn toewijding aan de belangen van onze leden. Het is een uitdaging die ik met volle overgave zal aangaan.
Zelfstandigen Bouw heeft met verbazing kennis genomen van het Wetsvoorstel Verduidelijking beoordeling arbeidsrelaties en rechtsvermoeden. Verbazing omdat de voorgestelde oplossingsrichtingen voorbij gaan aan het kernprobleem van de wet DBA. Dit wetsvoorstel suggereert dat het probleem gelegen is in een onvoldoende heldere wettelijke definitie van de arbeidsovereenkomst (art. 7:610 BW). De veelvuldige jurisprudentie van de afgelopen decennia hierover geeft daarentegen voldoende helderheid over wanneer sprake is van een arbeidsovereenkomst of niet. Het wetsvoorstel draagt niet bij aan extra verheldering. Integendeel, de voorgestelde criteria als ‘inbedding’ en ‘kernactiviteit’ zullen juist bijdragen aan de roep om meer jurisprudentie.
De schildersbranche heeft de afgelopen jaren niet stilgestaan. We hebben gezien hoe sociale media ons dichter bij elkaar brachten en ons de kans gaven om wereldwijd kennis en inspiratie te delen. Maar nu staan we voor een nieuwe uitdaging: kunstmatige intelligentie (AI) en de impact ervan op onze schildersbranche.